Het jeugdorkest Amicitia 4 Kids is in 2007 opgericht en staat sinds 19 maart 2014 onder leiding van Karla Lenstra. Het jeugdorkest doet mee aan verschillende concerten, meestal in samenwerking met de fanfare. Ook neemt zij deel aan festivals. Amicitia 4 Kids bestaat uit allemaal enthousiaste leden van 8 tot 25 jaar en ouder, waarvan er een aantal zelfs al in de fanfare meespelen. Je kunt al bij het jeugdorkest als je eenvoudige stukjes kunt spelen. Natuurlijk kun je ook onder de 10 jaar al in het jeugdorkest komen spelen. Amicitia 4 Kids is een goede voorbereiding op de fanfare om het samenspel te leren.

Karla_klein

Karla Lenstra is in februari 2000 lid geworden van Amicitia. Zij is toen begonnen met het leren bespelen van de bugel en heeft hiervoor les gekregen van Ivo Kouwenhoven. Tot op heden bespeelt Karla dit instrument nog steeds in de fanfare. Op de bugel heeft Karla haar landelijke B- en C-diploma’s behaalt.

Het jeugdorkest oefent iedere woensdagavond van 18.15 tot 19.15 uur in ons eigen muziekgebouw aan de Nijverheidsweg 3 in Dirksland.