In juni 2018 hebben er 3 leden van Muziekvereniging Amicitia het HaFaBra examen behaald. Adrie Tieleman, al 40 jaar lid van de vereniging, heeft op 9 juni zijn praktijk B- examen afgelegd op trombone. Joël van Wolfswinkel en Martijn Pille, beiden op bugel, hebben op 30 juni hun praktijk examen afgelegd voor het A-examen.

Joël en Martijn zijn beiden op 2 oktober 2014 lid geworden van Amicitia. Martijn speelt sinds 1 maart 2015 ook al mee met het jeugdorkest Amicitia 4 Kids. Joël speelt nog niet mee met het jeugdorkest.

Alle examens bestaan uit een theorie- en een praktijk gedeelte. Het theorie gedeelte van het HaFaBra examen bestaat uit een aantal onderdelen, zoals het muziektheoretisch inzicht en het luister- en schrijfdictee. Voor het praktijkgedeelte moeten de kandidaten een stukje uit het hoofd-, een etude, een voordracht stuk en nog iets op het eerste gezicht spelen. Alle onderdelen worden beoordeeld door de examinator.