tobias-loran-angela

Dirksland – In juni en juli hebben drie jeugdleden van Muziekvereniging Amicitia het HaFaBra A-examen met goed gevolg afgelegd. Angela Wielaard en Loran Koppenaal, beiden op alt saxofoon hebben op 28 mei hun theorie examen afgelegd en op 11 juni hebben zij het praktijk examen met goed gevolg afgelegd. Angela heeft 44 punten behaald en Loran 42 punten.

Tobias Koppenaal heeft zijn theorie examen op 21 mei gehaald en zijn praktijkexamen op 9 juli. Tobias speelt hoorn en heeft 45,5 punten behaald.

Loran en Tobias, broers en beiden 15 jaar, zijn in september 2009 begonnen met de AMV cursus bij Amicitia. Daarna zijn zij beiden op respectievelijk de alt saxofoon en hoorn gaan spelen. Beiden spelen al enkele jaren mee met het jeugdorkest Amicitia 4 Kids en zijn met dit orkest ook al een paar keer meegeweest naar een festival. Ook spelen zij beiden mee met de fanfare.

Angela is 14 jaar en is in augustus 2011 begonnen met de AMV cursus bij Amicitia. Ook zij is na deze cursus overgestapt op de alt saxofoon. Angela heeft een poosje meegespeeld met het jeugdorkest Amicitia 4 Kids, maar is daar door drukte op school mee gestopt.

Angela en Loran hebben les van Anton de Lange. Tobias volgt zijn lessen bij de dirigent van de fanfare, René Bogaarts.

Het theorie gedeelte van het HaFaBra examen bestaat uit een aantal onderdelen, zoals het muziektheoretisch inzicht en het luister- en schrijfdictee. Voor het praktijkgedeelte hebben de drie leden diverse muziekstukken gespeeld, waaronder een etude en een voordrachtstuk. Ook hebben zij duetten gespeeld met de docent/cd begeleiding.  Het praktijk gedeelte wordt onder andere beoordeeld op toon, aanzet, klankkwaliteit, zuiverheid, ritmiek, samenspel en nuancering. Ook wordt er iets op het eerste gezicht gespeeld, zowel melodisch als ritmisch.

Lijkt het u ook leuk om mee te spelen in onze fanfare, jeugdorkest of slagwerkgroep? Kom dan eens kijken op één van onze repetitie avonden. De slagwerkgroep repeteert op maandagavond van 19.00 tot 21.00 uur. Het jeugdorkest op woensdagavond van 18.15 tot 19.15 uur en de fanfare heeft haar repetitie op woensdagavond van 19.30 tot 21.30 uur. Wij zijn echt op zoek naar nieuwe leden, zowel leerlingen als mensen die al een slag- of blaasinstrument bespelen. De repetities beginnen weer vanaf maandag 22 augustus. Meer informatie kunt u vinden op onze website www.amicitia-muziekvereniging.nl.