De fanfare van “Amicitia” bestaat uit leden in de leeftijd van 11 tot 77 jaar en staat onderleiding van Jan van Dam. Zij speelt diverse soorten muziek, van klassiek tot pop en van mars tot musical. De fanfare verzorgt diverse optredens, alleen of in samenwerking met de slagwerkgroep en Amicitia 4 Kids. In 2014 is de fanfare sinds lange tijd weer naar een festival geweest.

Sinds april 2017 staat de fanfare onder leiding van dirigent Jan van Dam. Jan is geboren en getogen in Sneek en beroepsmuzikant. Zoals vele muzikanten begon hij zijn muzikale carrière bij de plaatselijke fanfare, in dit geval fanfare ‘De Harmonie’ in Sneek. In 2011 verliet hij, na 23 jaar lidmaatschap deze fanfare als lid om professioneel musicus en dirigent te worden.
Als euphoniumspeler verdient hij zijn brood bij de regimentsfanfare ‘Garde Grenadiers en Jagers’, gevestigd te Assen. Deze fanfare is actief sinds 2005 en maakt onderdeel uit van de Koninklijke Militaire Kapel ‘Johan Willem Friso’, maar opereert als zelfstandig orkest. Hoewel de naamgeving anders doet vermoeden is deze fanfare een koper ensemble met slagwerk. In 2013 mocht Jan de inhuldiging van Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima muzikaal opluisteren, want op de muziek de ‘Grenadiersmars’ liepen zij van het paleis naar de kerk voor de inhuldiging.

De fanfare oefent elke woensdagavond van 19.30 tot 21.30 uur

in ons eigen muziekgebouw aan de Nijverheidsweg 3 in Dirksland.