Marian_klein

De slagwerkgroep van “Amicitia” bestaat uit leden tot en met 27 jaar en staat onder leiding van Marian Orgers.

Marian Orgers heeft sinds 1998 de leiding over de slagwerkgroep. Marian is op 1 augustus 1983 gaan spelen bij de fanfare van "Amicitia". Toen vader Hans Orgers in 1985 instructeur werd van de toenmalige drumband, heeft ook het slagwerk de interesse van Marian gekregen. Onder leiding van Hans Orgers, en met behulp van Marian, is de drumband omgevormd naar een slagwerkgroep, waarbij, naast de traditionele trommels, alle soorten slaginstrumenten worden gebruikt van zeer groot tot zeer klein. Ook het slaan op een leeg ijzeren vat of het schudden met een pak hagelslag is voor de slagwerkgroep een uitdaging om muziek te maken. Marian is zich meer in het slagwerk gaan professionaliseren. Bij “Amicitia” verzorgt zij nu ook de lessen op alle soorten slaginstrumenten zoals drumset, pauken, mallets, enz.

De slagwerkgroep neemt vaak deel aan concerten in samenwerking met de fanfare, maar verzorgt ook zelf diverse optredens.

De slagwerkgroep oefent iedere maandagavond van 19:00 tot 21:15 uur.