Amicitia 4 Talents

Het opleidingsorkest Amicitia 4 Talents is in 2007 opgericht onder de naam jeugdorkest Amicitia 4 Kids. Deze naam dekte niet meer de samenstelling van het orkest, aangezien er ook volwassen leden bij aansluiten. Toevallig zijn de huidige volwassenen allemaal vaders van een jongere generatie muzikanten. Dus per 1 mei 2021 gaat het opleidingsorkest door onder de naam: Amicitia 4 Talents! Bedacht door onze enthousiaste jonge saxofonist, Joas Koedam.

Sinds 2014 staat het orkest onder leiding van Karla Lenstra. Het opleidingsorkest doet mee aan verschillende concerten, meestal in samenwerking met de fanfare. Ook neemt zij deel aan festivals.

Amicitia 4 Talents bestaat uit enthousiaste leerlingen, waarvan er een aantal zelfs al in de fanfare meespelen. Je kunt al meedoen als je eenvoudige stukjes kunt spelen. Uiteraard kun je altijd eerst een keertje komen kijken of het je leuk lijkt om mee te komen doen. Amicitia 4 Talents is een goede voorbereiding op de fanfare om het samenspel te leren. Behalve goed is het vooral super leuk om samen muziek te maken in een klein orkestje van alle leeftijden en alle soorten instrumenten die aan de fanfare ook deelnemen.

Karla Lenstra is in februari 2000 lid geworden van Amicitia. Zij is toen begonnen met het leren bespelen van de bugel en heeft hiervoor les gekregen van Ivo Kouwenhoven. Tot op heden bespeelt Karla dit instrument nog steeds in de fanfare. Op de bugel heeft Karla haar landelijke B- en C-diploma’s behaald.

Het jeugdorkest oefent iedere woensdagavond van 18.15 tot 19.15 uur in ons eigen muziekgebouw aan de Nijverheidsweg 3 in Dirksland.