Slagwerkgroep

De slagwerkgroep van “Amicitia” bestaat momenteel uit leden in de leeftijd tot 30 jaar, maar ook ouderen zijn van harte welkom.

Sinds september 2019 oefent de slagwerkgroep onder leiding van Ronald Lenstra. Hij is in 1998 begonnen bij de vereniging met slagwerklessen en nooit meer weggeweest. Ronald zoekt de muziek uit samen met de andere slagwerkers waar ze samen zoveel mogelijk plezier uit halen en ook een en ander van kunnen leren. Er wordt muziek gemaakt op alle mogelijke slagwerkinstrumenten waaronder verschillende trommels, xylofoon, klokkenspel. Ook kunnen ze de leukste muziekstukjes opvoeren met kliko’s, stoelen en helmen. Niks is te gek!

Concerten worden vaak in samenwerking met de fanfare of het jeugdorkest gegeven, maar de slagwerkgroep verzorgt ook zelf diverse optredens. Bij het marcheren op straat loopt de slagwerkgroep altijd voorop.

De slagwerkgroep repeteert iedere dinsdagavond van 19:00 tot 20:30 uur in ons eigen muziekgebouw aan de Nijverheidsweg 3 in Dirksland.